|
Gwarancja |
Karta gwarancyjna ma postać elektronicznego zapisu w naszym systemie. Na życzenie dołączamy wydrukowaną na papierze kartę gwarancyjną. Gwarancja przysługuje
bezpośredniemu nabywcy towaru w naszej firmie. W przypadku odsprzedaży
towaru jego reklamacja może mieć miejsce tylko z pośrednictwem pierwszego,
bezpośredniego nabywcy towaru w naszej firmie.
Oprócz precyzyjnych zapisów przedstawionych w Karcie Gwarancyjnej towaru
zarówno Sprzedawcę jak i Kupującego obowiązują również ogólne zasady
sprecyzowane w naszym Regulaminie. Zasady te dotyczą zarówno samej Gwarancji
jak formy jej realizacji a w szczególności procedury wysyłki sprzętu do naszej
firmy w celu sprawdzenia i naprawy lub wymiany.
|
Zasady Gwarancji
|
- Gwarancji podlegają wyłącznie wady i uszkodzenia towaru wynikłe w toku jego
normalnej eksploatacji. Prawo gwarancji nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych
towaru zarówno powstałych u Klienta jak i podczas transportu oraz uszkodzeń
będących wynikiem nieprzestrzegania elementarych zasad eksploatacji. W
szczególności Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych zastosowaniem
nieprawidłowego systemu zasilania lub uszkodzeń powstałych w wyniku
eksploatacji sprzętu w trakcie wyładowań atmosferycznych (burzy) bez
zastosowania skutecznych zabezpieczeń.
- Zabezpieczenia w formie nalepek i plomb (stickerów) gwarancyjnych są
podstawowym środkiem identyfikacji towaru jako sprzedanego przez Sprzedawcę.
Dlatego prawo gwarancji oraz rękojmi nie przysługuje w przypadku zerwania lub
naruszenia przez Klienta zabezpieczeń gwarancyjnych (plomb lub nalepek -
stickerów). Prawo to nie przysługuje również w przypadku, gdy stan towaru
wskazuje że był on otwierany, modyfikowany lub podlegał naprawie bez wiedzy i
zgody Sprzedawcy.
- W przypadku braku możliwości naprawy towar podlega wymianie. W przypadku braku
możliwości naprawy lub wymiany zastrzegamy sobie prawo do zaoferowania
Klientowi ekwiwaletnego towaru o nie niższych możliwościach użytkowych.
- W trakcie trwania okresu naprawy lub wymiany towaru na uzasadnioną prośbę
uzytkownika możliwe jest wypożyczenie w naszej firmie sprzętu o analogicznych
lub podobnych walorach użytkowych.
- Okres naprawy lub oczekiwania na wymianę towaru jest zaokrąglany "w górę" do
pełnego miesiąca kalendarzowego oraz doliczany do czasu trwania gwarancji. Nowy
czas trwania gwarancji (po naprawie lub wymianie towaru) jest liczony od dnia
zakupu wymienianego towaru i jest sumą czasu trwania gwarancji zakupionego
(wymienionego) towaru oraz zaokrąglonego "w górę" do pełnych miesięcy
kalendarzowych czasu oczekiwania Klienta na naprawę lub wymianę towaru.
- W przypadku wymiany towaru Klientowi, na żądanie Klienta zgłoszone przed
dokonaniem wymiany, wraz z wymienionym towarem może zostać wydana nowa
karta gwarancyjna zawierająca numer seryjny towaru po jego wymianie oraz
zmieniony (wydłużony jak powyżej) czas trwania gwarancji. W przeciwnym razie
ewentualne adnotacje dotyczące nowego numeru seryjnego sprzętu po
wymianie i/lub czasu trwania gwarancji są dokonywane wyłacznie w
formie protokołu reklamacyjnego wydawanego Klientowi po naprawie lub
wymianie gwarancyjnej.
|
Zwrot do sprzedawcy w ramach realizacji reklamacji |
Zanim w celu realizacji reklamacji podjęta zostanie decyzja o zwrocie towaru do
sprzedawcy wyczerpane powinny zostać wszystkie racjonalne możliwości jego
sprawdzenia i uruchomienia w siedzibie Klienta przy zastosowaniu wszystkich
wskazówek udzielanych NIEODPŁATNIE przez pomoc techniczną Advatus Sp. z o.o. W tym celu należy skontaktować się z
pomocą techniczną, podając wyczerpujące informacje umożliwiające
identyfikację usterki. Jeżeli pomimo konsultacji z pomocą techniczną
uruchomienie urządzenia nie powiodło się, w celu realizacji reklamacji i
wysyłki towaru do firmy dla jego sprawdzenia i ewentualnej naprawy lub wymiany
należy dokonać zgłoszenia reklamacyjnego w formie internetowego
Formularza RMA oraz przesłać sprzęt do naszej firmy.
Zanim jakikolwiek zakupiony u nas towar zostanie przesłany do naszej firmy
(niezależnie od przyczyny jego przesłania - czy jest to zwrot reklamacyjny,
zwrot do sprzedawcy, wymiana na inny towar czy też zwrot towaru wypożyczonego)
- konieczny jest uprzedni kontakt z naszą firmą w celu uzyskania autoryzacji
przesyłki towaru do naszej firmy. W celu uzyskania autoryzacji przesyłki należy
podjąć następujące kroki:
- Poinformować naszą firmę o przyczynie i sposobie wysyłki z pośrednicwem
internetowego
Formularza RMA. W wyniku jego wypełnienia przesyłce Klienta
przydzielony zostanie unikalny numer RMA.
- Po wysłaniu frmularza RMA otrzymają Państwo od naszej firmy automatyczne
potwierdzenie jego przyjęcia wysłane pod adres email podany w formularzu.
- Jeżeli formularz RMA został wypełniony w sposób wyczerpujący i prawidłowy
uzyskają Państwo potwierdzenie autoryzacji przesyłki - również w formie listu
email wysłanego pod adres podany w formularzu.
- Po uzyskaniu autoryzacji przesyłki jej numer RMA należy umieścić w sposób
czytelny na zewnętrznej części opakowania przed jej wysłaniem.
W przeciwnym przypadku przesyłka nie zostanie przez nas przyjęta.
Przesyłka powinna zostać opakowana w sposób uniemożliwiający uszkodzenie
sprzętu w trakcie transportu (firma Advatus Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności
za takie uszkodzenia). Do przesyłki należy dołączyć dowód zakupu
(oryginały lub kopie). Dowodem zakupu jest faktura vat, wydruk aukcji
allegro lub dowolny inny dokument jednoznacznie i bezspornie
poświadczający, że osoba wysyłająca sprzęt jest jego pierwszym, bezpośrednim
nabywcą. Sprzęt powinien zostac wysłany kompletny (wraz z jego
oryginalnym opakowaniem). W przeciwnym przypadku realizacja Państwa żądania
(reklamacji, zwrotu) może zostać wstrzymana aż do skompletowania wszystkich
wymaganych dokumentów. Uwaga: Przesyłki nie zamówione, przesyłki nie opisane
numerem RMA oraz przesyłki, które nie uzyskały naszej autoryzacji nie będą
przez nas przyjmowane, niezależnie od powodu ich przesłania.
Wysyłka sprzętu do naszej firmy w celu realizacji reklamacji ma miejsce na
koszt klienta. W przypadku, jeżeli zgłoszenie reklamacyjne było uzasadnione,
sprzęt po naprawie lub wymianie na prawidłowo działajacy egzemplarz jest
odsyłany do Klienta na koszt naszej firmy. W przypadku jeżeli zgłoszenie
reklamacyjne nie było uzasadnione zaś sprzęt jest w pełni sprawny, wysyłka
sprzętu do Klienta ma miejsce na koszt Klienta. W takim przypadku Klient może
zostać obciążony również kosztami sprawdzenia towaru w siedzibie Advatus Sp. z o.o.
Koszty te wynoszą 3% wartości towaru jednak nie mniej niż 20 PLN
netto.
|
|
|
|